“Üdvözlöm! Lehetséges, ha egyszer már szedett gyógyszert valaki,

onnantól már csak rosszabbodhat az állapota? Nem áll vissza a gyógyszer szedése előtti állapot? 1 évig szedtem sertralint majd abbahagytam, de mivel nem fokozatosan, így megint elkezdtem, majd megint elhagytam, immár fokozatosan, 1 éve nem szedek semmit, de szörnyen érzem magam. Nem kellene már visszaállnia az eredeti állapotba 1 év után? Vagy most azt kellene, hogy harmadjára is elkezdjem szedni, esetleg nagyobb dózisokban, és NEM hagyom abba soha?”

 

Kedves Levélíró!

A lelki problemák pusztán a hangulatjavítóktól és hangulat-stabilizálóktól nem oldódnak meg, csak egy időre a “szőnyeg alá kerülnek”. A gyógyszer hatására megoldottnak hitt, de valójában megoldatlan élethelyzet miatt előfordulhat, hogy a feszültség a gyógyszer elhagyásával ugyanolyan intenzitással, vagy még erősebben tér vissza. A lélekben ugyanis nem történt meg az a belső változás, amire szükség lenne az egymásnak ellentmondó késztetések elrendezéséhez. Sőt lehetséges, hogy az idő múlása miatt a belső elégedetlenség közben még erősebb, a tudatosulás határait feszítő belső konfliktus még égetőbb lett.

Üdvözlettel:
Irtzl Károly

Irtzl Karoly